Levering binnen het uur: de elevatorpitch die werkelijkheid werd

Onze pittige elevatorpitch groeide uit tot een succesvol bedrijf – TADAAM. Kers op de taart: we maakten onze oneliner ook gewoonweg waar.

“Zou het niet te gek zijn als je internet even snel kon laten leveren als pizza?”, droomde TADAAM Venture Lead Stijn Lefebure hardop tegen de CEO van Telenet, John Porter. Meteen ook de pitch voor TADAAM. Want normaal moet je 2 of 3 weken geduld oefenen als je een internetaansluiting wilt.

Daar bracht TADAAM verandering in: binnen 24 uur surft de klant naar hartenlust. En daar houdt het niet op: TADAAM is eenvoudig te installeren, heeft geen datalimiet, én de draagbare modem werkt in het hele land. Zo ben je overal in België verbonden. Bovendien verrast het contract je niet met kleine lettertjes.

“Bij Telenet geloven we in de kracht van partners. Daar zetten we dan ook op in met onze ventures. We vertrouwen volledig op de kracht van het ecosysteem rondom ons, op nieuwe technologieën, en op partners met internationale technologiereuzen, cloudproviders én lokale dienstverleners. Dankzij die partners kunnen we innoveren. Iets creëren dat internet en tv naar hogere niveaus tilt.”

 

– Stijn Lefebure, TADAAM Venture Lead

De disruptieve venture mocht intussen al twee kaarsjes uitblazen. Tijd voor het team om even na te denken: hoe kan TADAAM nóg verder gaan? Of ja. Sneller gaan, eigenlijk. Binnen-het-uur snel.

Zo ontstond ‘TADAAM levert binnen het uur’. TADAAM dreef zijn USP tot het uiterste: de vliegensvlugge levering binnen de dag ruimde even plaats voor levering binnen het uur. TADAAM in huis halen ging nu echt even snel als pizza bestellen. Als knipoog naar onze USP boden we zelfs gratis pizza aan tijdens de promotie! *Otomat, jullie waren geweldig. Bedankt voor de heerlijke pizza’s!

 

“Voor TADAAM 1H delivery gingen we in zee met Otomat – de beste pizzeria in België. Zo konden we de banden aanhalen met merken die onze waarden delen, en elkaars klantenbasis aanspreken. We volgden de gouden regel van growth marketing: ben je niet de grootste? Wees dan de slimste. Of toch de coolste.”

 

– Kristien Vercruysse, TADAAM Marketing and Communications Lead

Jep. Van 17 mei tot 20 juni 2021 had je in bepaalde delen van Brussel TADAAM-internet en -tv in huis binnen het uur. Mét een gratis pizza van Otomat. Wie kan zo’n aanbod nu afslaan: snelle levering, en films kunnen bingen met pizza op de koop toe? We dagen je uit om een betere combo te vinden!

“De grootste uitdaging? We moesten onze volledig digitale onboardingflow aanpassen, zonder de onderliggende processen te veel te veranderen. Daarbij hadden we een prangende vraag: kunnen we TADAAM binnen het uur leveren, mét ovenverse pizza? Blijkt van wel!”

 

– Kristof Vanhuffel, TADAAM Marketing Lead

En zoals het hoort in een innovatieve start-up, zetten we het volledige team op alle fronten aan het werk. Onze medewerkers schitterden zelfs in onze reclame! Als je goed oplet, zie je in enkele promotiefilmpjes en op onze posters Kristien Vercruysse, TADAAMs Marketing & Communications Lead. #employerbrandingisdebestebranding

Mogen we nog wat opscheppen? We konden zelfs de legendarische John Porter, CEO van Telenet, strikken voor een reclamefilmpje. Een kei van een zakenman, maar zeg nu zelf: hij kan ook een stukje acteren, hé!

Benieuwd hoe het eraan toeging tijdens de promotie? Stijn Lefebure, Kristien Vercruysse en Kristof Vanhuffel vertellen het je graag in dit filmpje.